fredag 1 oktober 2010

Doftbomb!

Under gårdagens morgon pass lämnade jag hemmet vid 05:00, utrustad med pannlampa o varmare kläder än tidigare rundor, gav jag mig ut i skogen. Lite speciellt att springa när det är kolsvart ute. Alla ljud från djuren kan bli läskiga om man nu springer runt som en zombie som jag gjorde, man är vaken men ändå inte, ungefär som när man tittar på vädret på tv man ser på det men ändå inte, detta inser man när frun frågar vad det blir för väder och man kan inte svara på en sådan enkel fråga trotts att man tittat på det.
Jag hann bli rejält skrämd ett par gånger under de 16 km. Det blev inte bara en skräckupplevelse utan en del godsaker också exempelvis när man lysser med
pannlampan in i skogen och man ser massa pariga reflexer vilket visar sig vara kronhjort och deras ögon.

Dagens pass blev inomhus på löpband då jag återigen behövde hjälp med farten. När man för det mesta springer i naturen och dessutom ensam är man van vid att släppa ut gaserna i magen utan att någon bryr sig och det kan man görs lite då och då. Detta hände mig under mina 6 gånger 2km intervaller på löpbandet ( körde 3:35-3:45 fart) att jag släppte ut gaserna utan att tänka på att jag var på ett gym där jag naturligtvis inte var ensam. Inser detta ganska snabbt och kan inte göra något åt det mer än att fortsätta springa och fokucera på farten.
Pinsamt när det dessutom doftade och då doftade det inte hallon.

4 kommentarer:

  1. OK, vilket gym ska man undvika mht utsläppet?

    SvaraRadera
  2. Tjugonde på Hilton i Malmö, högst upp på just 20:e våningen. Härlig utsikt över större delen av stan.
    Håll dig borta;)

    By the way har du någon erfarenhet av cross cyklar, e sugen på att köpa en!?

    SvaraRadera
  3. Tur att jag inte är kvar där då! Körde vik på cykel där innan jag började på SATS.

    Nope, får inte köpa cross. Vi har inte plats för fler cyklar så jag har ignorerat allt som har med cross att göra.

    Har du sett duatloncupen som börjar 7:e nov. Finns 200 startplatser, är snart fullt.
    http://mtbduathlon.dk/

    SvaraRadera
  4. Sorry, menade att jag ska köpa en och om du har någon erfarenhet av cross cyklar, märke, vart man skall handla etc.

    Frågetecknet kom på fel ställe;)

    SvaraRadera