måndag 25 oktober 2010

På jakt efter många saker!


Blir inte mycket till veckosummering denna gången. Mest tagit det lugnt och väntat på att få börja träna igen.

Har nu tuggat piller i en vecka nu och det känns mycket bättre i halsen. Känns fortfarande surt att jag missade Markusloppet men men. Har varit lite smått kriminell denna veckan då jag bara varit tvungen att sticka ut och röra på mina ben och testa XR crossmax skorna från Salomon. Får ta det lite piano eftersom jag forfarande har en infektion i kroppen.

Måste säga att XT Wings som jag tidigare haft som trail favorit på långpassen har fått en konkurrent. Mer säger jag inte eftersom jag bara fått ihop 3mil med dessa skor så ingen skorapport idag.

När jag ändå är inne på produkter så är min Haglöfs Endurance utsliten och jag är på jakt efter en mindre löparrygga som behöver ha plats för vätskeblåsa, pengar, telefon och en vindjacka.
Har hittat ADVANCED SKIN S-LAB PACK från Salomon men den går f-n inte att få tag på. Jakten går vidare.

Jakten går också vidare på första tävlingen nästa år. Ursviks Ultra 75km terräng i mörker hoppas jag återkommer även nästa år. Lite tveksamt tydligen om det blir någon fortsättning på denna tävling vilket vore mycket tråkigt om den försvinner från agendan. Ursviks brukar ligga i mars månad vilket är tidigt och bra. Annars är jag sugen på Trans Gran Canaria även detta i Mars månad. Ett trailrunning lopp på Gran Canaria med olika distanser man kan välja mellan, 24, 42, 96 eller 123 km.

Ska försöka hinna med ett fartpass (förutom söndagens tävling) denna veckan på onsdag så jag får en liten indikation på löpformen inför Yddingeloppet. Fick förfrågan av Katarina (en flitig läsare av min blogg och tydligen en duktig MTB cyklist) om jag kunde hjälpa till med lite löpskolningsövningar vilket jag gärna ställer upp på. Kommer köra detta på onsdag innan intervallerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar