tisdag 5 oktober 2010

Vädrets makter styr

Dagens träning blev en hel del och min tanke var att sista passet för dagen skulle bli ett återhämtningspass eftersom imorgon väntar 20 km snabbdistans i tiltänkt marathonfart 3:55-4:00min/km men ack så fel man kan få. Första passet var 20km MTB in till jobbet tidigt i morse och det flöt på fint. Lunchpasset bestod av 25min löpskolning. Dessa pass började jag med inför denna säsongen. Ett användbart pass då det både passar som återhämtning, teknik, lätt styrka och dynamisk stretching. Övningarna som jag kör i löpskolningen är;
Låg skipping
Hög skipping
Höga knälyft
Travgång
Hälkick

Därefter lite bålstabilitet. Eftermiddagspasset bestod av MTB som var tänkt som återhämtningspass men med vinden (tror det var ca 9s/m) rakt i ansiktet blev det ett betydligt tuffare pass än väntat. Fick periodvis kämpa hårt för att inte dra på mig någon syra.

Träningen för dagen blev 110min MTB och 50min löpskolning och bålstabilitet.
Får se hur snabbt man orkar springa imorgon. Läste om Anna von Schenck som är en 36 årig 3-barnsmamma som tränar periodvis 15mil i veckan och bla sprang marathon EM i Barcelona tidigare i år. Imponerande!, jag som tycker att det är tufft ibland med ett barn hehe. Ska tänka på henne när man börjar gnälla att tiden inte är tillräcklig för att hinna med familj, träning och jobb.

1 kommentar:

  1. Har använt vinden för tröskelpass. Perfekt, 30 min uppvärmning, 20 tröskel. Sen är jag framme i Skabersjö och kan köra Bökebergsrunden och rulla hem i medvind. För i medvind hade jag inte varit i närheten av tröskel, utväxlingen räcker inte!!

    SvaraRadera