söndag 3 oktober 2010

Veckosummering



Det börjar dra ihop sig till de tre avslutande tävlingarna för i år. Tycker att jag får ihop ganska många mil per vecka där jag snittar ca 8mils löpning per vecka. Helt ok eftersom jag inte tränar så mycket distanspass så här års, bör ju göra det men allt fokus ligger på farten just nu. Börjar dessutom få upp farten också vilket känns bra. Mitt stora återstående mål i år är ju Markusloppet den 23 oktober som jag satsar hårt på. Siktar på under 4timmar. Det är en tuff bana med mycket teknisk löpning och oftast hala stigar som sänker löptempot. Mer om mina tankar inför Markusloppet kommer tävlingsveckan. Nästa vecka blir en lite lugnare vecka, dels pga att vi ska åka till Tyskland över helgen och har inga planer på att ta med några träningskläder. Åker till ett badland med brodern och hans familj samt mina föräldrar.

Veckan efter det åker jag till Stockholm för Tjurruset och ffa. för att träffa Salomon. Har inte riktigt farten ännu för att kunna hävda mig på 10km men å andra sidan är det inte den distansen jag vill vara snabb på heller. Behöver dessutom gå ned några kilo vilket jag ska försöka få ordning på till nästa säsong. För att återkomma till Tjurruset så hoppas jag på att det blir så tungsprungit som möjligt och mycket lera då kan jag kanske fightas för där är jag stark.

På bilden kan ni se Salomons härliga löparshorts som jag använder på lite längre träningar och på tävlingar. Ni kan läsa om detta i senaste numret av Outside där jag blev intervjuad om kompressionskläder. Änvänder både salomons EXO Wings (bilden) och deras EXO Calf som är kompressionsstrumpor eller strumpa utan fot viket jag tycker är skönt så att man kan byta strumpor utan att behöva ta av sig hela kompressionsstrumpan.
Den andra bilden är tagen på ett av morgonpasset.

Veckan som gått såg ut på följande;


Måndag - Vila
Tisdag - Löpning terräng 10km, 49 min, Löpning backe stenhårt i 30min, cykling och bålstabilitet som nedvarv 15min
Onsdag - MTB 100min
Torsdag - Morgonträningen bestod av Löpning kuperat 16km, 80min, kvällspasset 9km, 47 min
Fredag - Löpning intervaller 6 gånger 2km i 3:30-3:40fart, totalt 14km, bålstabilitet 16min
Lördag - Morgonpass löpning terräng 53 min, 12, eftermiddagspass, 81min styrka.
Söndag - Löpning terräng 10km, 47 min

2 kommentarer:

  1. Den 2:a bilden var fin Mange :-)
    Ger en smått euforiska drömmar till härlig morgonpass på cykeln till jobbet eller kvällspassen hemma i skogen efter lägdags av barnen :-)

    SvaraRadera
  2. Tjena Ubbe, kul att du hittade hit!
    Bilden ljuger lite eftersom det var inte så mörkt som bilden visar. Kameran hänger inte med. Första riktiga passet med Ultran (pannlampan) vilket gav mersmak. Kommer bli fler sådana pass.

    SvaraRadera