lördag 16 oktober 2010

Antiklimax


Sitter nu på tåget hem till Malmö igen. Ska försöka göra en veckosummering som inte har innehållit mycket vad gällande den fysiska aktiviteten. Gjort ett pass och det blev i tisdag bestående av 95min MTB och 50min löpskolning och bålstabilitet. Fick sedan känning i halsen igen och har totalvilat sedan dess. Halsen har blivit bättre men har fortfarande ont. Markusloppet om en vecka ligger i fara måste jag dessvärre erkänna. Hinner jag bli frisk så kommer jag till start med en högst osäker form. SUUUURT!
,,
Men man ska inte klaga. Försöker tänka positivt, vad är ett missat Tjurrus, en träningsvecka och ev. ett Markuslopp jämfört med 4 års stenhård träning inför ett OS och veckan innan drabbas av en halsinfektion, det har drabbat många längdskidåkare tidigare. Det om något måste kännas surt. Och vad är det jämfört med att drabbas av en allvarlig sjukdom......

Helgen inledes med 3h 40min försenat tåg till Stockholm så mycket umgänge med mina kamrater i huvudstaden blev det inte heller, alldeles för kort tid i alla fall. På lördagen (idag) åkte jag till Botkyrka för att träffa Salomon (Erik och Crilla) som delade ut ett par nya skor som för övrigt ska bli kul att testa (bilder kommer). Något längre möte blev det inte.

Så jag åkte hem med svansen mellan benen och inväntar besked från Salomon om de kan tänka sig att hjälpa mig med satsningen på löpningen. Som sagt jag är en ung löpare med mycket ambitioner och det går inte en dag utan att jag tänker på Evy Palm som gjorde sina bästa tider vid 47-49 års ålder och Kjell Erik Ståhl som inte han heller var pyrung när han var som bäst. Låter kanske som jag är i nära döden ålder men så är det inte, 31 år har lyckats få ihop och har många löparmil i skogen framför mig.

Imponerande av Andreas Svanebo som verkar vinna allt han ställer upp på. Stort grattis!

På återskrivande nästa vecka för att se hur uppladdningen går inför nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar