måndag 18 oktober 2010

Halsfluss

Bestämde mig igår då jag fortfarande hade rejält ont i halsen för att gå till farbror Doktor imorse för bedömning om det ev. behövs någon medicin. Har tuggat Panodil så jag blivit mätt utan att det hjälpt, jo mot febern och en del smärta men annars inget. Har ju inga förkylningstecken för övrigt. Jodå det visade sig vara halsfluss av bakteriell härkomst. Hade varit sämre vid en virus orsakad halsfluss då inget botemedel finns. Första pillan slank ned innan lunchen idag och det finns förhoppningar om att tävla på lördag om jag inte visar några andra symtom. Hur formen sedan är är osäkert men får väl sätta andra mål med tävlingen beroende på.

Planerna för veckan är att jag ska bli av med symtomen på tisdag eller onsdag och sedan ta ett lättare löppass på onsdag, torsdag och fredag och sedan tävling på lördag.

Har normalt en vilopuls på 38-40 slag/min och för 3 dygns sedan låg den på 64 vilket tyder på en infektion. Igår hade pulsen gått ned till 44 vilket är ett rejält steg i rätt riktning. Sjunker pulsen ned till 40 och det känns bra så drar jag ut och springer. Så får det bli.

Nog om min förbannade hals. Ni är förmodligen lika trötta på den som jag är.

2 kommentarer:

  1. 50 km med en antibiotikabehandling i kroppen? (jag blir ofta ännu mera motaglig för infektioner när jag slagit ut normalfloran med lite AB)
    Kom igen, ge kroppen en chans att slippa sunklopp (väderprognosen ser ut att ge er lagom fint lermojs)
    /Katarina M-I

    SvaraRadera