torsdag 21 oktober 2010

Ersättningslopp


Direkt efter beslutet att inte springa Markusloppet satte jag mig ned framför datorn för att försöka hitta ett reserv/ersättningslopp. Jovisst fanns det. Det får bli Yddingeloppet, 12km terräng med start nästan precis utanför husknuten. Blir perfekt och ser redan framemot detta lopp som jag egentligen alltid velat springa men har prioriterat andra längre terränglopp. Men så nu i år får jag chansen att springa detta lopp som jag bara har hört gott om. Bra med deltagare brukar det också vara.

Trotts medicinen så har jag faktiskt börjat träna lite försiktigt. En veckas totalvila till hade förmodligen slutat med en hängning i kökslampan;) Kanske något överdrivit men man blir ju tokig av att inte få svettas i bokskogen. Började leta upp gamla orienteringskartor i källaren som jag tänkt använda nu i höst och vinter som distans och styrkepass, finns det något roliga än att springa obanat under höstens och skogens skarpa färger. Lite svårare att springa efter Skåneledens markering som är just, orange.

Ska nu försöka få fart på denna gamla kropp till Yddingeloppet och helgen efter det så blir det Solrosen trailrunning i Lödde.

På söndag drar jag och bordern till Haväng, Kivik för att stänga våran stuga. Åker aldrig dit utan mina löparkläder och så får det bli även på söndag. Blir backpass i Brösarpsbackar på vägen hem.

2 kommentarer:

  1. Härligt Mange, gott att du inte hänger läpp över spill mjölk utan krigar vidare. Vad kan vara bättre som ersättning än Solrosen Trailrun i Saltviksskogen?

    SvaraRadera
  2. Jag kör också Yddingeloppet på söndag. Som ett litet tempopass. Då ses vi kanske!

    SvaraRadera