tisdag 12 oktober 2010

Sötsug!


Efter helgens badäventyr i Tyskland är jag nu tillbaka och ska försöka ladda så gott jag kan till Tjurruset i Stockholm på Lördag. Äventyr i Tyskland blev det, då min son lyckades med det man INTE får göra på ett badland, att skita i poolen;)
Blev en hel del sötsaker i helgen och jädrar vilken abstinens har har nu då kroppen skriker efter sötsaker, riktigt jobbigt, känner mig som en knarkare (hur det nu känns)som inte får tag på sina droger. Igår lyckades jag genom att ta tre grova brödskivor som inhandlats i Tyskland för att stilla mitt sötsug. Får se hur det går ikväll när Sverige spelar Em-kval mot Holland.

Köpte med mig hem en av mina favoriter (bilden).

Har också dragit på mig lite halsont i helgen som idag känns bättre men inte helt bra. Det ska inte äventyra stockholmsresan och tävlingen på lördag hoppas jag men jag kan inte träna som vanligt. Jag brukar träna på ganska hårt 2 veckor innan en tävling för att sedan under tävlingsveckan bränna av några fartpass på de två första dagarna på veckan för att sedan totalt vila i tre dagar eller jogga 5-7km rundor bara för att "springa av mig lite" Det kommer inte bli några fartpass denna veckan utan lite lugnare träning. Får försöka hålla mig frisk inför den lite mer prioriterade tävlingen nästa helg istället Markusloppet.

De två föregående veckorna har träningsmässigt gått bra då jag fått ihop 17-18mil löpning (det var vad Kjell Erik Ståhl gjorde på en vecka) så formen ska det inte vara något större fel på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar