tisdag 28 september 2010

Den ultralöpande naprapaten!

Fick förfrågan för två veckor sedan om jag skulle vilja föreläsa om ultralöpning och mina erfarenheter och upplevelser av detta och om min träning. Jag tackade självklart ja till detta och det blir debut imorgon onsdag. Det blev döpt till "den ultralöpande naprapaten" Jag är relativt bekväm i rollen som talare då jag undervisar på medicinska högskolan i Malmö.

Jag föreslog att jag kunde prata om ultralöpning ur tre perspektiv, fysiologi, psykologi och kost. Innan dess drar jag en kort presentation om min träning och hur jag får ihop träningen med familjelivet. Nog om detta, ska bli grymt kul att föreläsa om ett ämne som man älskar. Vem vet om man sköter sig bra imorgon kanske det blir fler uppdrag.

Målet med morogndagen blir att försöka inspirera lyssnarna, inte att de ska bli löpare utan att de förhoppningsvis går där ifrån med en rejäl portion med motivation som de kan använda i sitt dagliga liv vad de nu än sysslar med.

Dagens första pass blev morgonlöpning 10km. Ställde klockan på 04:55 för att kunna vara startklar 05:00 och kunna vara hemma innan de andra två sjusovarna vaknade.

Dagens andra pass blev 30min stenhård backträning på stepmaskin + 10min cykel och lite bålstyrka på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar