fredag 24 september 2010

Glad igen!

Efter två dagars vila från löpningen och lite mer MTB så fungerar höften bättre och bättre. Så pass att jag funderade på att springa till jobbet idag (20km) men för att göra det så behövdes höften testas innan. Detta gjorde jag på en härlig kvällsrunda på drygt 7km igår kväll. Inga besvär med höften även om jag inte vågade ta ut löpsteget fullt ut. Det gav mig ett tillräckligt positivt besked för att jag skulle fatta beslutet att springa till jobbet imorse.

Det gick över förväntan och det gick betydligt snabbare än vad det kändes som. Snittade 4:17min/km under 20km och då var det inget monster tempo. Skönt besked.

Får inrikta mig på distans någon vecka till innan jag vågar mig på fartpassen igen.

Tjurruset den 16 oktober ska inte vara i fara. Veckan efter Markusloppet som är det stora återstående målet i år. Kommer sedan förmodligen springa Bromölla Marathon den 14 november för att avsluta säsongen. Blir två veckors totalvila innan försäsongsträningen drar igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar