måndag 13 september 2010

Tävlingsrapport

Har redan avslöjat tiden men tänkte ge en bättre bild av Veberödrundnan.
Hade under tävlingsveckan lite besvär med återhämtningen, ffa. vaderna och framsida lår gick oroväckande långsamt. Möjligt att det blev lite för tuff träningen dagarna innan men jag ångrar inget. Var ju ingen tävling som hade någon högre prioritet.

Satte min klocka på ringning efter 18:30min och då skulle jag ha passerat 5km och därefter löpa på i samma tempo, nästa ringning 18min30sek senare skulle jag passera 10km osv. Nu gick det inte riktigt så utan passerade 30sek försent.

Banan var ok med en del stigningar (för att vara ett asfaltslopp) och en småtrevlig natur. Redan i starten försökte jag hänga på och inte gå ut för långsamt och för att ödsla energi senare i loppet på att "jaga" utan min plan var att försöka hålla ett jämnt tempo, vilket jag gjorde. Tappade något på slutet men det rörde sig inte om många sekunder per km. Efter 10km passeringen flöt det på ganska bra fram till 15km och därefter gick jag stum. Tror som sagt inte att jag sprang så mycket långsammare men det kändes på löptekniken och jag fick slita hårt för att bibehålla farten.
Blev en snitt fart på 3:47min/km.

Blev en 8:e plats i Män seniorer och segraren flög i mål på 1:09 vilket imponerar. Den tiden hade räckt till topp 10 på SM som gick lite senare samma dag i Stockholm.
Med min lördagstid hade jag placerat mig på topp 75, hehe.

Nu är jag full av inspiration och motivation för att träna och tävla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar