lördag 11 september 2010

Veberödsrundan, done!

Då var veberödsrundan avklarad och det blev kanske inte som jag riktigt tänkt mig;)
Öppnade i ett hyfsad tempo, passerade milen på 36:50 sedan blev jag något stum och avslutningen som brukar vara min starka sida blev min svaghet idag. Slutade på 1h 18min 53sek. Har inte kollat resultatlistan men en topp 10 placering blev det nog. Hade hoppats på 2 min snabbare tid men men det blev ett bra fartpass;)

Efter varje lopp så lär man sig mycket och dagens tävling gav mig indikationer på att fortsätta med två intervallpass/vecka och få kontinuitet på detta. Då kommer jag att kunna pressa tiderna till nästa år.
Året som gått än så länge har inte blivit så många intervallpass som jag önskat köra pga läkarnas ordination med att ta det lite lugnt med just de passen efter insidenten förra året med hjärtat. Ännu en bortförklaring men en godtagbar sådan;)

Ser redan nu fram emot de återstående tävlingarna och för att sedan dra igång med grundträningen igen.
Nästa veckas träning blir förmodligen mindre intensiv pga att jag har ett viktigt uppdrag till helgen, toastmaster debut!

Over and out

2 kommentarer:

  1. Gött jubb i Veberöd. Öppna hårt kan vara bra, håller det är det ju bara att köra vidare. Om inte så, ja, då gick det inte:)

    Jag kör nästan bara intervaller, ett pass med korta intervaller typ 10 x 2´ och så ett snabbdistanspass. Och så ett distanspass på det. Det är vad jag hinner och orkar eftersom det ska cyklas också.

    Funderade på om ni multisportare är mer utsatta mtp hjärtproblematik, ofta är det ju en viss "misär" kopplat till långa tävlingar. Och många i din gengre har ju pannben som en noshörning...

    SvaraRadera
  2. Möjligt att det kan vara så. Tror dessvärre att en viss typ av människor drabbas lättare/oftare av det. Kanske med lite väl mycket stolthet i kroppen och inte lyssnar alltid på sin kropp.

    SvaraRadera