söndag 5 september 2010

Ännu en veckosummering

Veckan som gått har jag legat på gränsen till att dra på en förkylning men har lyckats hejda den någorlunda. Kände en dag att jag fick ta det lite piano med träningen. Har varit pappaledig denna veckan vilket varit rätt gött. Träning på förmiddagen och sedan umgås med pågen. Blev två vandringar i skogen med sonen i veckan vilket han uppskattade då vi både fick se vildsvin och dov och kronhjort.

Fick ihop knappt 90km löpning denna veckan vilket känns helt ok med tanke på infektionen i halsen som låg och ruvade. Jag vågade helt enkelt inte köra mer även om jag tänkt att pressa in två dubbelpass denna veckan. Sedan Markusloppet förra året då jag fick bryta pga en hjärtmuskelinflammation har jag idag än mer respekt vad det gäller träning med en infektion i kroppen ffa. kvalitetspass. Det som känns skönt är att större delen av löpningen har skett i terräng och det måste jag säga har känts i delar av kroppen som inte belastas på samma sätt som under asfaltslöpningen.

Veckan som gått såg ut på följande sätt;

Måndag - Löpning terräng, 14km, 60min + löpskolning 13min bestående av hög och låg skipping, travgång och hälkick.
Tisdag - Inte 100 i kroppen, återhämtningslöpning 7km, 40min
Onsdag - Kombipass, Löpning kuperat/terräng, backträning, 21km, 102min
Torsdag - Löpning terräng/mörker, 19km, 92min
Fredag - Löpning återhämtning, 10km, 48min
Lördag - vila, skördefest i byn
Söndag - Långa intervaller, 4 gånger 2km i 3:20fart. Totalt 15km, 61 min

Nästa vecka är det tillbaks till jobbet vilket kommer innebära mer pendling med cykeln och lite kortare löprundor. Funderar på att springa Veberördsrundan på lördag (21km) eller Kullamaran på söndag för träningens skull. Dessutom är det alltid roligt att tävla.

2 kommentarer:

  1. Kul med tävling. Funderade också på Veberödsrundan men det blev Skanör den 18 istället. Tänkte passa på att riva av lite mil på cykel nästa helg, har varit skadad så länge att jag glömt hur man kör fort i skogen!

    Ha en bra träningsvecka!

    SvaraRadera
  2. Synd, jag sprang Skanör förra året (rolig tävling med mkt folk på gatorna vann fö.en ipod, fina priser;) Hade gärna sprungit i år också men ska till Lysekil på bröllop. Inte fel det heller;)

    Behöver du hjälp med konsultation med din/-a skador så hör av dig.

    SvaraRadera