onsdag 8 september 2010

Simulerad backlöpning!


Klarar jag att hålla mig så blev dagens träning sista passet för denna veckan. Brukar alltid vila 2 dagar innan en tävling oavsett betydelse. En tävling är en tävling och jag åker alltid dit och gör mitt bästa. Om inga dagisbarn smittar mig under veckan så är min tanke att springa Veberödsrundnan 21km på lördag. Målsättningar;
Att ha kul vilket man oftast har när man springer och naturen i och runt Veberöd är vacker. Har jag kul och benen samarbetar med mig så bör jag landa på sub. 1h 17min.

Denna gången ska jag inte springa med distans och fartpod utan ska löpa på kroppskänsla och ge allt. Får se hur jag lyckas med disponeringen av krafterna under loppet.

Tisdagens backpass blev simulerad på en stepmaskin vilket jag testat tidigare i år då jag inte kunde springa pga. muskelbristning i vaden. För att efterlikna löpningen någorlunda började jag laborera med löpning på stepmaskin vilket inte belastade vaden lika mycket, tydligen. Har sedan kört denna typ av träning på stepmaskin för att få kontinuerlig backträning. Höjer frekvensen så pass mycket att jag inte kan promenera utan måste jogga. Känns gött i låren. Får bli så när man bor i den sydligare delen av riket som inte kan erbjuda så många backar som övriga landet, speciellt inte där jag bor i sydvästra delen.

Veckan har sett ut på följande sätt;
Måndag - MTB 95min
Tisdag - MTB 120 + löpning i "backe" 30min
Onsdag - Löpning 100min

Bjuder på en bild av mig på Ursviks Ultra 75km, som gick i mars månad. Tuff bana som inte blev lättare då vi pulserade och halkade oss fram i snön. Fick dessvärre bryta denna tävling pga. symtom i hjärtat. Finns viktigare saker än löpning. LIVET ex.!

Pratade ett par ord med Emma från Stockholm Multisport under Oslo City Challenge som inte visste om de skulle fortsätta med tävlingen. Det hoppas jag verkligen att de gör för jag är sugen på den tävlingen igen. Så läser du detta Emma så ta tag i detta och skaka liv i UU 2011 så ses vi i mars;)

Återkommer till helgen med tävlingsrapport från Veberöd om nu inte något elakt dagisbarn hostar mig i ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar