torsdag 2 september 2010

Kombipass!




Gårdagens pass blev ett kombipass. Tanken från början var att det skulle bli ett mysigt distanspass på dryga 20km men...

Efter 15min uppvärmning kom jag till en backe (bild 3;)) där jag stannade till och körde 10st backintervaller fortsatte sedan längs Skåneleden som bjöd både på delvis teknisk löpning och lättlöpta grusstigar. Väl framme i Torup tog jag en annan väg tillbaks (obanat) där jag fick upp pulsen lite. Detta räckte för att jag skulle koppla på tävlingsmänniskan i mig och jag började genast höja tempot. Kroppen kändes bra och varför inte köra lite hårdare tempolöpning då!?
Höjd farten rejält i ca 7km för att sedan jogga ned sista 2km hem.
Första bilden är på mina nya XT Wings, bra grepp i backen;)

Härlig känsla att flytta från Malmöinnerstad till "landet" Svedala när man bara har 7min 43sek från husdörren till skogen och då sprang jag inget monstertempo.

Ett härligt pass som innehöll både distans, tempo och backe. Allt som behövs tränas på inför Markusloppet (50 km trail) som bjuder på en fantastisk terräng. Ska man fajtas i toppen där så behövs det lite fart i kroppen också. Mina fartpass kommer jag numera delvis förlägga i terrängen för att;
"man blir bra på det man tränar"
och bra vill jag bli, på att springa fort i skogen.

Lycka till med träningen. Såg förresten att Markusloppet någon gång i slutet på oktober var fullt, tur jag redan anmält mig;) Hoppas vi ses där.

1 kommentar:

  1. Hejsan där! Härlig läsning! Här kan du läsa om mina äventyr, http://easec-cominghome.blogspot.com , ler! Vi ses på Markusloppet, debut för mig på distansen!

    SvaraRadera