söndag 26 september 2010

Tränings funderingar

Blev en ganska bra vecka med två stycken kvalitetspass. På måndagen 10 st tusingar, kanske inte i något våldsamt tempo men det var ett bra pass ändå på leriga och hala stigar. Veckans andra kvalitetspass blev lördagens snabbdistans på 11km. Cirka 7mils löpning denna veckan. Har fortfarande inte fått ordning på träningsschemat än sedan flytten. Trodde att jag skulle pendla mer till fots till jobbet men det blir det inte eftersom jag bor så pass nära skogen. Det är i skogen jag vill springa och jag tror jag kommer "döda" löpglädjen om jag väljer att pendla till fots på asfalt. Innan försäsongen drar igång igen i december ska jag nog ha hittat mitt sätt att träna. Ska försöka höja löpmängden till ca 10mil/vecka.

Vecka som gått såg ut på följande sätt;


Måndag - Löpning intervaller, 10st tusingar, snittade 3:40min/km, seg idag, upp och nedjogg 4km.
Tisdag - Cykel 30min, löpskolning 10min, bålstabilitet 20min
Onsdag - MTB 100min
Torsdag - MTB 95min, kvällspaset löpning 7km, 38min
Fredag - Löpning 20km, 85min 41sek
Lördag - Terränglöpning, snabbdistans, 11km, 41min 30sek
Söndag - Terränglöpning 16km, 75min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar