fredag 10 september 2010

Bortförklaringar!?

Inga dagisbarn som hostat mig i ansiktet och gett mig en infektion så det verkar till att bli Veberödsrundan på lördag. Känns inte hundra i kroppen (framsida lår) långsam återhämtning från veckans träning men det släpper säkert tills imorgon då man står på startlinjen. Fick tillbaka min Suunto T6c klocka i veckan efter en kort omväg via Finland för lagning. Har ställt in den så att den ska pipa vid 18min 30sek och då ska jag förhoppningsvis passert 5km. Bara till att fortsätta så tre gånger till så kommer jag i mål runt 1h 17min. Fullt realistiskt om bara mina ben kan återhämta sig bättre under dagen här. Vill egentligen bara nu på förhand ha klart med en bra ursäkt om jag inte skulle uppnå mitt tidsmål.

Är förövigt inte ens anmälld men det gör jag på plats. Får ta den förhöjda efteranmällningskostnaden på 50kr istället för om jag skulle bli sjuk eller förhinder skaffa läkare intyg som kostar minst lika mycket som deltagaravgiften. För att inte snacka inte om allt jobb för få till ett läkarebesök.

Vad gällande min uppladdning så har jag ingen, utom möjligtvis att jag försöker dricka lite mer vatten dagen innan och minska på kaffet. Äter ingen speciell kost eller kolhydratladdar. Jag tror mer på att göra det man alltid annars gör och inte ändra på några rutiner. Äta den maten man är van vid, dricka det man brukar gör och inte konstla till det så att magen får panik på tävlingsdagen. Inte optimal uppladdning om man spendera större delen av uppvärmningstiden i en Bajamaja.

På återskrivande då jag ska ge er en tävlingsrapport. Ska fundera ut ytterliggare en jäkligt bra bortförklaring.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar