fredag 2 december 2011

Varför?

För att hinna med dagens långpass på 30km valde jag att springa till jobbet plus en liten extra runda på 10km för att få ihop till 30km. Varför kliver jag upp innan tuppen fått på sig tofflorna? Varför springer jag genom en mörk, kall skog på morgonen när det blåser och dessutom regnar ihållande?

Den frågan ställde jag mig bara en gång under träningen idag och svaret är ganska enkelt.
Därför att det är så j-la roligt att springa, till och med i detta december väder. Tror säkert att en mara i ROM till våren underlättar något men jag är övertygad om att det hade blivit samma svar även om jag inte hade varit anmäld till ROM i mars.

Imorgon lördag är det den obligatoriska vilodagen och på söndag är det som vanligt korta intervaller som står på schemat, 10 ggr 1000m i 3:15-3:20 fart. Allt utom stormbyar är ok efter förra helgens oväder.
Men man ska samtidigt vara glad för den "värmen" vi har och det är ett väder som en löpare uppskattar.

Fick min "David Nilsson veckodos" också som som vanligt inspirera och motiverar. Nyss hemkommen från ett varmare Madrid på löparläger. 

Glad helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar