söndag 4 december 2011

Veckosummering

Veckosummeringar kan vara ganska tråkiga att läsa om det är samma summeringar vecka efter vecka vilket det är i mitt fall men samtidigt kan jag tycka att det kan vara intressant också att läsa andras veckosummeringar och få lite inspiration och nya tips på träningsupplägg/pass.

Fredagens långpass i pissväder var skönt, ffa. duschen efteråt. Den följdes upp med en planerad vilodag på lördagen men när jag vaknade och min yngsta son somnade om var jag sugen på ett lätt återhämtningspass på 45-50min. När jag precis samlat ihop träningskläderna i källaren och stod med underställströjan på mig vaknade minstingen så det vara bara till att ställa in passet. Att träna senare var inte att tänka på eftersom dagen var späckad.

Ganska skönt ändå med vilodag eftersom dagens söndags pass bestod av 10 st 800m i 3:15-3:20 fart, 1min vila plus 12 km upp och nedjogg. Är oftast väldigt noggrann med upp och nedjoggen men sämre på stretching men det är ett medvetet val. Varför? får jag redovisa vid ett annat tillfälle men jag mår bättre i kroppen dagen efter om jag gör en ordentlig nedjogg jämfört med dålig nedjogg och stretching eller bara stretching.

Veckodosen blev 120km löpning plus ett cykelpass på 60min vilket jag får vara nöjd med.

En kollega befinner sig just nu i New York och hon har köpt två par av mina favoritskor, Adidas Adios (bilden). Ser fram emot nästa tröskelpass;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar