tisdag 20 december 2011

Tillbaka

Saknaden efter löpning har varit stor efter tre dagars sängläge. Äntligen tillbaka med några myspass som känts bra i kroppen. Gårdagens distans på 17km gick i 4:40fart som den gjorde innan jag blev sjuk. Jag fick bara snyta mig några gånger extra under rundan men det var inte värre än så.

Dagens långa tröskelpass blir intressant, har väl redan tänkt att hålla en lite lägre utgångsfart (3:40 fart) än vad jag annars ligger på (3:30), bara för att känna mig för. Julveckan innebär för många annars mycket stress vilket jag inte alls märker av. Min julvecka ser rätt behaglig ut med jobb måndag, tisdag och onsdag samt 122km löpning som skall göras innan lördag. Jag kan naturligtvis fördela dessa kilometer hur jag vill men tänkte ta ledigt julafton. Juldagen är annars en underbar dag att springa på efter all mat skriker kroppen efter en löprunda. Något år körde jag ett intervallpass på juldagen och det gör jag aldrig igen. Jag kände mig som en fet gris med allt för korta ben. Bara att lägga ned och jogga hem för det passet tryckte självkänslan långt ned.

Håller jag mig frisk så tänkte jag tävla på nyårafton, Sylvesterloppet i Malmö på 5,4km. Äntligen en tävling sedan är det långt till nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar