torsdag 22 december 2011

Det rullar på!

Tröskelpasset gick bra, 12-8-6-3-2 min avverkades i 3:45 fart på den första intervallen och sedan gick det snabbare och snabbare för varje intervall så att den sista intervallen gick i 3:15 fart. Dagens långpass var jag inte helt pigg i varken kropp eller knopp och det kan bero på att det var  tidigt på morgonen så det fick göras med pannlampan på hela rundan, 30km. Passet gjordes dessutom innan frukost och dagen efter ett dubbelpass bestående av 50min distans på fm och 70min pass med insprängd backträning.

Lilljulafton firas med 6 gånger 1500m i 3:20 fart och julafton ska jag försöka hinna med ett lager Aladdin chocklad, knäck, löksill, senapssill, lax, ägg ja ni vet det där gamla vanliga som är så vansinnigt gott. I år ska jag försöka att äta mig bara mätt och inte mer som jag brukar. har en tendens till att överdriva med matintaget kring jul. För 2 jular sedan åt jag så mycket att jag var tvungen att gå in och lägga mig på toa, varför jag nu valde golvet på toa, har jag inget bra svar på men jag fick lugn och ro och kunde knäppa upp två knappar på jeansen. 20min senare satt jag återigen runt bordet och slevade i mig tomtegröt.

I mellandagarna tänkte jag rasta David eller vem det nu blir som hänger som en svans bakom.

God Jul på er

1 kommentar:

  1. "För 2 jular sedan åt jag så mycket att jag var tvungen att gå in och lägga mig på toa, varför jag nu valde golvet på toa, har jag inget bra svar på men jag fick lugn och ro och kunde knäppa upp två knappar på jeansen. 20min senare satt jag återigen runt bordet och slevade i mig tomtegröt"

    ett ideal jag själv länge lockats av.. ;-)

    GOD JUL till dig också

    SvaraRadera