torsdag 15 december 2011

Nedklubbad

Nu är jag rejält nedklubbad med snuva, feber, dålig nattsömn och massa annat skit som kan hindra mig från löpningen. Det onda i halsen har släppt så det finns någon positiv utveckling på det hela.

Har tagit det lugnt i två dagar nu och tar ytterligare en vilodag. Kan jag påbörja lättare träning till helgen får jag vara nöjd. Synd på ett sätt att jag blivit sjuk just nu när jag har alla möjligheter till att träna då det är relativt lugnt på kliniken. Mycket återbud pga sjukdom och annat julstress eller vad patienterna drabbats av.
Har klippt och klistrat i mitt jobb schema 2012 då jag fått in en del jobb och när jag kom till punkten att planera in träningen blev det lite tuffare. Detta skrämde mig lite och åtgärden blev att jag lyfte luren och sa upp mig från ett annat jobb jag haft som föreläsare i anatomi och ortoped medicin. Synd eftersom det är roligt att föreläsa men så himla roligt är det inte att det ska behöva ta från träningstiden.

När man är sjuk får man försöka hitta på något annat och denna veckan fick vi till ett framtida samarbete med en bra hemsida, "löpning för alla" där vi ska skriva om löparelaterade skador. Har också köpt foto på mig själv från Frankfurt Marathon vilket jag tyckte kunde vara roligt att ha men vår receptionist delade inte den uppfattning. Varför ska man ha bilder på sig själv, blev hennes kommentar.

Nej, varför ska man ha det!?
Jag tycker att det är ganska kul men kanske också den enda.
Nu ska jag ta hand om mig själv och bli frisk så ses vi spåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar