måndag 28 november 2011

Välj dina ord

Träningen går riktigt bra nu och humöret är på topp när man känner sig som Stålmannen. Körde 8 st tusingar i lördags i 3:20fart trotts stormbyar eller strax under men det var fortfarande klass 2 varning men inte ska det behöva hindra en löpare och hans korta intervaller!? Är man dum i huvudet eller!?

Dem flesta skulle svara ja men dem som har löparklorna i sig skulle förmodligen inte reagera över passet och då kanske ffa i det vädret. Några timmar senare på kvällen blev det klass 3 varning med fara att vistas utomhus. Stannade hemma, sänkte ett par muggar glögg och njöt.

Att löpningen är en en del av vardagen är en självklarhet men man får tänka till en extra gång då min älsta grabb på 3,5 år sa till mig idag
- pappa, det är svårt att pussa tjejer!
- jasså är det, undrar jag frågande
- jo för de springer! Haha, ja vad svarar man på det!? Löparnörd (hur nu definitionen på det är, men enligt min fru är jag en sådan) som jag är tydligen,  tänkte först svara, spring efter dem men det insåg jag ganska snabbt att det skulle förmodligen inte uppskattas av tjejerna så det sa jag aldrig men det blev något i still med att du får charma dem på något annat sätt. Valde att inte fördjupa mig mer i detta. Jag var ju i chocktillstånd efter denna överraskande fråga eller påstående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar