tisdag 8 november 2011

Nya tag

Då har det gått en vecka lite drygt sedan Frankfurt och jag har ändå gjort av med en hel del kalorier men inte orsakat av löpningen. Kräkningar och kass i kistan har fått göra det jobbet. Nu är jag frisk igen och sugen på att komma igång med träningen igen. Har alltid tagit "semester" efter säsongens sista tävling och även så denna gången. Tycker jag behöver detta för att orka både fysisk och ffa. mentalt att börja fokusera på grundträningsperioden som inte kommer innehålla någon specifik grundträning eftersom jag har troligtvis bestämt mig för att springa Marathon di Roma den 18:e mars.

Fram till dess ska jag försöka få till några fler mil i veckan så att jag orkar hålla farten hela vägen. Annars inga större förändringar i träningen. Lovade att bjuda på lite bilder från Frankfurt och här kommer dem. Målområdet är grymt häftigt i Frankfurt då man går i mål inomhus i Festhalle springandes på en röd matta. Stödet från lokalbefolkningen var också utmärkt så konklusionen blir att jag kan starkt rekommendera denna tävling.
 Fick lite saker i startpåsen varav det mest märkliga var 4 st kokta ägg. Jag åt aldrig dem!
 Ryggsäck fick man också eftersom det var 30 års jubileum.
 Någon timme innan starten, precis utanför klädinlämningen och starten.
 Målområdet inför fullsatta läktare.
Bilden ovan är på några grabbar som inte väger många kilo och som kan springa snabbt, vet inte deras namn och jag hann aldrig fråga och efteråt var jag för trött. Sist men inte minst tävlingslinnet.

1 kommentar:

  1. MAGNUS!
    Ser riktigt trevligt ut. Måste ha varit en upplevelse. Kollade lite på direktsändningen på nätet på en massa löpare. Trodde att jag skulle få se dig i klungan längst fram ;-)
    F ö är jag dösur. Har gjort hemövningar till startsida på datorn. Kämpar på med övningarna. Gör ont så fort jag springer en meter.. :-(
    Hade gött ändå, Bästa hälsn
    //J

    SvaraRadera