onsdag 16 november 2011

Boka in en tävling i vår!

Den "riktiga" träningen har inte dragit igång ännu även om denna veckan är en ökning i förhållande till förra veckan som inte innehöll många mil. Har kört på fyra dagar och idag tog jag en vilodag eftersom jag vaknade upp med halsont. Hoppas att en dags vila skall göra gott så att jag kan göra mitt backpass under morgondagen, långpass på fredag och tusingarna på lördag. I detta avseende har jag blivit klokare genom att sticka in en vilodag när det behövs vilket jag inte ansåg ha "råd med" tidigare år. Men då var jag också dum och naiv eller det ska kanske vara dummare och mer naiv. Idag inser jag att det viktigaste är kontinuitet över lång tid.

Vinterträningen ser jag verkligen framemot eftersom det endast är 127 dygn kvar till Rom maraton som jag nu är anmäld till och flyget är bokat och klart. Ur löparsynvinkel hoppas jag  att detta vädrat håller i sig hela vintern eftersom det utmärkt att bedriva kvalitativ träning men det håller nog inte vår äldsta grabb med om som gärna vill se lite snö så att hans snowracer kan rastas.

Träffade idag min fd. arbetsgivare som erbjöd mig jobb som jag tackade ja till men någon heltidstjänst är jag inte intresserad av. När ska jag då kunna träna om jag vill träffa familjen?
Det är nu man inser hur bra man har det och jobba fulltid kan jag göra när jag inte vill löpträna som jag gör idag.  Pengar är inte allt även om det kanske kan underlätta en del men jag försöker titta på utgifterna istället för att kunna jobba så lite som möjligt och få tid över till träning och familj.

Lycka till med vinterträningen och glöm inte att redan nu boka in en tävling i vår att se fram emot. Det underlättar helt klart vinterns tuffa pass. För mig har det underlättat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar