söndag 30 oktober 2011

Frankfurt rapport

Ja da sitter man i receptionen och klickar pa datan for att analysera tiderna. Jag kom till Frankfurt dagen innan och njot av 15 grader och sol. Tog en joggingrunda pa 30min vilket kandes skont efter resan med mycket stillasittande. Tavlingsdagen (bestod vadermassigt av 10grd och mulet, perfekt) gick jag upp tidigt (stallde tillbaka klockan) och at en underbar frukost. La mig pa rummet efter det och lyssnade pa musik och laddade mentalt. Inlamning av kladerna gick smidigt men det gjorde det inte nar jag skulle stiga in i startblocket. mkt folk som trangdes men jag fick sallskap av tva stockholmare som gjorde den kvarten innan starten ganska trevlig.

Starten gick och jag fick springa zick zack pa tranga gator och tempot blev darefter, 4:01 per km pa forsta 5km men sedan okade jag farten och kom in i mitt tankta tempo pa 3:45-48 och det gick helt ok. Passerade 21km pa 1:21 vilket var nagot langsammare an jag hoppats pa men jag stressade inte, det var ju ganska langt kvar av loppet. Jag drack vid varje station sportdryck varvat med vatten och banan.

Strax innan 21km passeringen ungefar vid 17km borjade jag fa hall och kramp i magen men det slappte vid 33km passeringen. Tempot 3:50 gick bra aven om det gick nagot langsammare an jag hoppats pa. Vid 35km passeringen borjade det ga riktigt trogt och tempot sjonk till 4:01-4:13. Jag krigade mig imal och var nojd trotts att jag ville springa 7min snabbare. Slutiden landade pa 2:46.

Sammanfattningsvis ska man vara odmjuk infor distansen 42km och istallet for att vara besviken ar jag nu sugen pa att aka hem och borja trana mer. Det som behovs ar ffa langre pass.

Efter loppet gick jag till Movenpick hotel och traffade Per och Daniel W (2:19 idag och missnojd) och fick ett bra snack med dem. Nu ar det ol och middag och tidig sanglage for mig. Atrekommer med bilder senare.

Ha det gott

1 kommentar:

  1. Hej Magnus
    Jag tycker att 2:46 är en suveränt bra tid. Grattis till detta. Personligen hade jag varit MKT NÖJD med ett sådant resultat(hua..), men jag är ju också nybörjare på 37år.. :-)
    Sneglade lite fr direktsändningen på nätet. Såg trevligt ut och man blev mkt sugen.
    Hade
    //J

    SvaraRadera