onsdag 5 oktober 2011

Sie haben folgen Zielzeit gemeldet

2h 39min står det som min Zielzeit=måltid på tyska och då menar jag inte vad jag ska äta till middag utan min förväntade måltid i tid räknat i Frankfurt. Detta gör att jag hamnar i blocket längst fram så att jag kan känna doften av Kenyanskt armsvett, det är förmodligen ända gången jag har chans till det för under loppet har jag ingen chans till det, inte ens om jag skulle få låna en cykel tror jag.

Skrev innan att jag inte kan springa snabbare än 3:20min/km men där hade jag fel igen. Körde korta intervaller för någon timme sedan 5gånger 3min, 2min och 1min i 3:10-3:20fart och gick fint även om farten var lite ovan men man måste få chocka kroppen lite för att den inte ska gå på autopilot. Gör den det tror jag att det är större risk för skada.

Nu vet jag att överfarten också finns.

2 kommentarer:

  1. :-)
    Kul att starta så långt fram. Kör hårt.
    Kommer att bli en grym upplevelse. Allt ifrån kenyansk armsvett till en frankfurter i bröd med en pilsner..

    SvaraRadera
  2. haha

    3:10 överfart???!

    Själv har jag gjort 30:24 på 10km och 2:24 på maran, måste jag också starta en blogg nu?

    PS Paula Radcliffe sprang 10km fortare öän dig när hon var gravid i 6:e månaden.

    SvaraRadera