tisdag 25 oktober 2011

5 dygn kvar

Nyss hemkommen från Manchester och fotbollsderbyt mellan United och City. Helt underbar upplevelse. Engelsmännen kan sjunga högt men dem har förmodligen inte platsat på Operan. Drygt 75000 på läktarna skapade en härlig inramning. Passade på att springa lite i Manchester också och måste säga att det är ingen vacker stad, inte i dem kvarteren jag sprang i. Har ingen aning om var jag var för jag råkade springa lite vilse men det gjorde absolut inget.


5 dygn kvar sedan väntar en ny flygresa och denna gången till Frankfurt i ett helt annat syfte men fortfarande i sportens tecken. Kan tycka det är lite synd när man väl ska ut och resa och vara borta från familjen så blir det två helger efter varandra men men det är som det är nu. Jag är riktigt sugen och laddad inför loppet. Denna veckan består mest av att hålla igång och suga åt sig av all den träning som jag redan gjort och det börjar märkas. Jag hade en lätt och löpsugen kropp i England. Hoppas på ännu lättare i Tyskland.

Ska köra ett kvalitetspass denna veckan bestående av 6 gånger 2min och sen är det bara 20-30 min jogging rundor. Flyget går på lördag morgon och jag kommer att åka ned själv och möter upp coch Per Synnerman, Daniel Woldo och kanske Emil Lerdahl (två sistnämda som säkert kommer landa på runt 2:20 något under i Frankfurt) för en kort löptur eller bara lite förhandssnack inför loppet.

Nu gäller bara att hålla sig frisk så återkommer jag med en tävlingsrapport om några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar