fredag 28 oktober 2011

Tävlingssugen

Börjar känna mig lätt i kroppen (trotts min tunga kropp i löparmått mätt, 75-76kg) och det är en härlig känsla när kroppen suger åt sig av tidigare träning. Är naturligtvis grymt sugen på att få springa på söndag och måste säga att jag förmodligen aldrig varit i bättre löpform. Armstyrkan är däremot inte vad den var för några år sedan, då kunde jag i alla fall hålla i en målarpensel utan att få ont i axelmusklerna. Det är som så många säger att man blir bra på det man tränar. Tur att jag inte springer med armarna (till viss del).

Tar flyget från kastrup tidigt imorgon lördag och denna gången får jag hoppas att jag får behålla min astma medicin, vilket tullarna tog ifrån mig i  Manchester för en vecka sedan, som tur var hade den bara några inhalationer kvar. Hemfärden sker på fm på måndag så då hinner jag träffa och umgås med familjen halva den dagen eftersom jag tagit ledigt på måndagen.

Träffade David Nilsson i veckan och hatten av för honom eftersom han satte nytt PB på 10km i Norge i helgen på tiden 30:03. Det är snabbt det och dem tiderna gör jag bara på nätterna när jag sover. Jag hoppas att jag kan hjälpa honom till ännu snabbare tider i framtiden genom att se till så att hans kropp håller sig skadefri. Det har gått bra så här långt och jag hoppas på ett långvarigt samarbete. Stöter ni på honom så titta gärna lite extra på hans röda tävlingslinne under klubbmärket på vänster bröst. Vår hemövningar.com logotyp sitter stolt där och hoppas att den får fortsätta skära målsnöret många gånger framöver.

Det börjar kännas i kroppen att Frankfurtloppet närmar sig, fjärilar i magen och frekventa toalett besök har det blivit i veckan. På tävlingsdagen blir jag sällan nervös för då vet jag att jag har gjort allt jag kan för att toppa formen men veckorna innan kan man ändå påverka. Har jag inte gjort allt jag kan så kan jag ändå inte påverka det 10min innan starten så varför oroa sig för det då!?

1 kommentar:

  1. Som min lärare på musikhögskolan sa:
    Du har ju övat och gjort vad du kan. Tänk nu inte så mkt utan bara spela :-)

    Detsamma kanske gäller här. Tänk inte så mkt, SPRING!

    Lycka till. Blir kanon

    SvaraRadera