onsdag 2 mars 2011

Seg!

Stack ut sent igår kväll för att köra tröskel 1 dvs. 4-3-2-1km i 3:40fart med 90sek joggvila. Med pannlampan på huvudet begav jag mig ut i mörkret och kände redan att det här kommer bli slitsamt pass. Tvungen till att slå av på farten för att inte tappa löpkänslan och hamnade då på 3:50fart.

Genomförde passet på knappt 14km och väl hemma efter duschen så kom ev. svaret på den usla formen. Ont i halsen och allmänt tung i kropp och knopp. Tog en pilla och begav mig till sängs (trotts att Chelsea och Man. United spelade) och vaknade upp "frisk" idag. Skönt då jag hade 20km distans på morgonen. Nu kan man inte mygla sig undan när coachen följer en slaviskt;)

På söndag är det tröskel 2 dvs. marathonfart (4:00min/km) i 16km. Hoppas på bättre form då än gårdagens kvällspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar