fredag 25 mars 2011

Tänka positivt!

Såå härligt med vår vilket ger en lite extra motivation och inspiration till träningen. det har varit en lång vinter med snö och dåligt löparväder. Då ska vi som är bosatta i söder ändå vara glada som inte haft snöbeklädda gator på ett tag. Har  fortfarande inte blivit sjuk vilket glädjer mig. Träningsprogrammen haglar in på mailen från Per och tanken är att träna på med 10mils veckor även nästa vecka, alltså veckan innan Heleneholms maran. Tävlingsveckan blir det så klart reducerad träningsmängd men vet idag inte hur den kommer att se ut. Har tidigare alltid tagit tre dagars totalvila för att vara riktigt sugen på att springa på tävlingsdagen. Kanske "för" sugen då jag har en tendens till att gå ut fort. Gillar i och för sig att "spänna bågen" och se hur långt man orkar hålla tempot och någon dag ska man väl kunna hålla hög och jämn fart så att maratontiden stannar på runt 2h 40min. Dagens pass blev ett relativt hårt pass och då framför allt mentalt eftersom de 19km jag sprang i 4min fart avverkades på ett löpband. Omständigheterna idag gjorde att det fick bli löpband vilket känns helt ok men inte mer. Att springa 19km på band är tufft mentalt. Försökte att inte titta så ofta på displayen men det går f-n inte. Det är som att äta sockerbulle utan att få slicka sig om läpparna, det går inte. Tänkte mer en gång att kliva av någon kilometer tidigare men jag vann den kampen och fick träna på att tänka positivt.

Imorgon är det vilodag (målning) och på söndag blir det ett tidigt morgonpass på 35km.
På tal om positivt tänkande så får man ta till lite bilder från förra året även om inte tiden skrämmer många så är det alltid skönt med en podium placering.

Läste en artikel i Runners World om en ultra löpare som sa "Its all in your head morsan"
http://www.heleneholmslanglopare.se/pages/gallery/marathon-malgang235.php

1 kommentar:

  1. Helt rätt Mange - band är tufft mentalt. Själv klarar jag bara av att köra intervaller på band. Men mitt problem är att jag måste sprniga med någon för att kunna pressa mig på distans överhuvudtaget. Annars är det intervaller som gäller för att kunna pressa mig :-(

    SvaraRadera