torsdag 10 mars 2011

Status rapport!

Efter måndagens distans på 12km satte influensa klorna ett stabilt grepp om min kropp och jag var inte stöddig på tisdagen. Inte mycket till närings eller vätskeintag. Bara tagning på minuskontot. Onsdagen kände jag mig klart piggare och fick dessutom tillbaka aptiten och magen började stabilisera sig. Ingen träning naturligtvis även om jag var sugen på en kortare runda på onsdagen. Abstinens? jepp!

Idag torsdag har jag fått ytterligare en dag på mig att "trycka" i mig vätska och föda. Ska cykla 70min ikväll och se hur det går. Veckans träningsprogram som jag annars fick av Per blev det inte mycket av och vi har fått omprogrammera detta. Fredagens 32km byts ut till 60min distans, och lördagens vila byts ut mot 70min distans. Förhoppningsvis kommer jag att kunna köra tröskel 2 på söndag som planerat, 3 gånger 5km i 3:55fart. Kvällens pass blir intressant på så sätt för att se hur kroppen reagerar.

Bara fyra veckor till Heleneholms maraton som inte är någon hög prioriterad tävling men ändå och 2 månader till Lidingö Ultra 50k som är säsongens höjdpunkt.

1 kommentar: