onsdag 23 mars 2011

Välkommen kära Vårsol

Vår har kommit till Malmö, 13 grader och sol och jag var inte sen med  att ta på mig löparskorna och körde intervaller i Pildammsparken (bilden). Gårdagens träning blev 4-3-2-1km i tänkt 3:40fart/km men eftersom min fotsensor inte fungerade så fick jag springa på känsla. Inte fel att det heller.
Första 4 km gick i 3:48 fart/km följt av 2min vila. 3km gick på 3:36min/km, 2km sprang jag på 3:42min/km och sista km gick på 3:34min. Blev ett jobbigt pass men under kontroll. Ska testa att genomföra mina tröskelpass på fredagar och tisdagar istället för söndagar och tisdagar. Blir därmed någon dag extra återhämtning mellan dessa krävande pass. För det gäller att ha fräscha ben. Har känt mig ganska pigg i benen när börjat med tröskelpassen men tror det har kostat mycket efteråt och hinner inte riktigt återhämta mig till nästa tröskelpass.

Idag blir det 60min distans även det förlagt i solen. På kvällen väntar veckans tuffaste pass;) familjegympa. Hinner knappt hem och hämta Ossy på dagis förrän det är dags att bege sig till gympan men det är det värt för han tycker det är så roligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar