söndag 27 mars 2011

OS guld!

Veckans skönaste pass får bli dagens tidiga morgonlöpning i skogen på 35km. Härlig känsla förutom att springa naturligtvis men också att få springa och få vara med om naturen och djuren vaknar till liv,  de har kanske varit vakna långt innan jag vaknade men då hörde inte jag dem. dessutom en vacker syn när solen stiger upp och tränger igenom träden.

Annars har veckan inte varit särskilt många löppass. 5 stycken fick jag ihop till slut men egentligen 4 bara eftersom det 5:e var 4 km transport till spinningen. Detta ger ett snitt på 20,5km/pass, Fick ihop 82km denna veckan och 2h40min cykling fördelat på 2 pass.

Kvalitets passen var som vanligt tröskel 1 i halvmarathonfart 4-3-2-1 km, tröskel 2 i marathonfart 17km i 4min/fart och så dagens långpass på 35km.

Ursviks Ultra avgjordes natten till lördagen som jag egentligen hade som premiär tävling men valde att springa maran i Malmö istället. Blir tillräckligt med resor till huvudstaden ändå.

Det där med positivt tänkande kom jag att tänka på det första OS marathonloppet som arrangerades (1896??). Min tid på förra årets Heleneholms Maraton hade gett mig ett OS guld. Seger tiden på den tiden var 3h 11min. Idag är det andra tider som krävs men tänker man på dem tiderna kör man bara självförtroendet i botten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar