söndag 3 april 2011

En vecka kvar!

Så här en vecka kvar innan första tävlingen denna säsongen. Börjar kännas i kroppen måste jag säg, förväntansfull och riktigt sugen på att tävlingarna skall komma igång. Denna veckan har varit relativt lugnt med löpningen. 5 pass och 82km löpning, en Stockhoms resa och snickeriarbete. Jodå sonen har man också hunnit med att träffa. Blev ingen vilodag på helgen utan vilodagen kvitterade jag ut på fredagen då jag flög hem från kursen i ultraljud scanning. Denna gången var det dags att scanna axlar, underarm och nerver samt nacke och bröstrygg. Ska bli kul att komma till kliniken på måndag och börja scanna sina patienter för precis som med löpningen, vill man bli bra så far man träna.

Lördagens marathon har jag egentligen inga större placeringsmål men jag hoppas naturligtvis på att kroppen håller sig frisk under veckan och att träningen flyter på bra. Enligt väderprognosen som är osäker så sägs det 14 grader och 8 m/sek. Ser inte ut att slippa vinden i år heller. Tidsmässigt siktar jag på 2h 45-48min men mycket kan hända. Just nu känns det inte som att jag gör dem tiderna, kroppen känns sliten och tung, men en veckas lättare träning bör göra gott. Har inte fått träningsprogrammet ännu men det lär blir lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar