tisdag 12 april 2011

Comeback

Är igång igen efter 4 dagars vila. Snörade på mig löparskorna på söndagen bara för att komma ut i solen. Blev en kort runda på 30min. Måndagen blev det 45min löpning för att sedan rapportera till Per hur den fysiska statusen. Blir bara bättre och bättre, vilopulsen som är bra att ha koll på i dessa lägen är nere på 40slag/min. så någon infektion lider jag inte av längre. har fått nytt träningsprogram idag och veckan innehåller 93km löpning. Tävling på lördag om inte något att skit invaderar min kropp. Skryllemilen, 10km terräng blir det som ett fartpass. "Återhämtningen" dagen efter loppet blir 33km terränglöpning. Övriga fartpass i veckan är bara korta men snabba intervaller, 5ggr 100m samt 10 ggr 2min i 3:30fart.

Nästa stora mål blir Lidingö Ultra 50km om 4veckor så det lär bli mer backintervaller och terränglöpning inom de närmsta 3 veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar