måndag 18 april 2011

Nya mål och en ny vecka

Söndags morgon och klockan ringer 05:30 dagen efter Skrylleloppet. Jag kan ju säga att jag inte var särskilt sugen på 33km terränglöpning. Långpassen gör jag nästan alltid numera på söndagar och då får man snällt sätta klockan så att man hinner hem till övriga familjemedlemmar när de vaknar. Tidigare gjorde jag långpassen på fredagar och ett fartpass på söndagen men dessa pass blev något lidande eftersom jag inte var tillräckligt pigg i benen. Nu fungerar det klart bättre.

Med stela ben lyckades jag ta mig ned för trappan genom att gå på sidan ned. Med en vätskerygga (bilden) och lite choklad i den begav jag mig ut i skogen. Efter 2-3 km kom kroppen igång igen och stelheten hade släppt. Sprang och tänkte på vilken tur jag har som har en tränare som säger till mig vad jag ska göra för inte hade jag sprungit över 30km om jag tagit hand om träningen själv. Frun påpekade om jag inte skulle återhämta mig efter en tävling men Skrylleloppet tog vi (jag och coach Per) som ett fartpass med ett långpass dagen efter.

Veckan slutade med 93km löpning

Nu laddas det för fullt inför Lidingö Ultra 50k som går om 18dagar. Förra året blev jag 4:a på tiden 3h50min och fick känna på abborrebacken 2 gånger. Detta år har jag mer erfarenhet eftersom jag sprungit den en gång tidigare, klart bättre tränad så jag siktar helt klart på en bättre tid än 2010. Har inga placeringsmål, självklart siktar man alltid högt men kommer hellre 5 placeringar längre ned och kapar tiden med 10min.

Mer om uppladdningen senare. En del av den började idag med drygt 45 min lätt jogging i Pildammsparken på lunchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar