torsdag 21 april 2011

Lidingö Ultra 50k närmar sig.

Denna veckans träning  (110km) innehåller lite mer pulsering inför Lidingö Ultra 50km som går om 14 dagar. En tävling som jag ser fram emot. Sprang denna tävling förra året och den gav mersmak. Väldigt välarrangerad med många funktionärer längs banan som hejar och servar med energi. Vädret förra året var väl sådär + 5 grader, hoppas på några grader varmare i år så att man iaf kan springa i linne.

Pulseringen denna veckan har än så länge bestått av halvmarathon fart 4-3-2-1 km samt dagens första pass 3 gånger 5km i maraton fart + 2km fartökning på slutet. Dagens andra pass blir lugn cykling i 70min samt en lätt jogging på 4km. Blir återhämtningsträning, för jädrans vad sliten jag är i benen nu. Blev lite tight med intervallpassen denna veckan. Men så får det bli ibland, jobbet "måste" göras. Eller egentligen är det frivilligt och roligt är det. Blev lite omfördelning på träningen denna veckan eftersom vi drar till stugan i Kivik i helgen och fredagen som är resdag tar jag som vilodag. Naturligtvis blir det en del löpning med brodern i Brösarps backar. Är man på Österlen och i den storslagna naturen går det inte att inte löpträna. Tycker man inte om att springa där, ja då ska man nog inte hålla på med löpning heller.


Nej nu får jag byta om och dra iväg på spinning och försöka inspirera 20 st träningssugna Svedalabor. Själv får jag vara glad om jag kommer upp på cykeln.

Glad påsk på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar