lördag 16 april 2011

Seger på Skrylleloppet

Vaknade upp på lördagen med träninsgvärk i benen och inte allt för pigg för att springa 10km terräng och tuffa backar utlovades på Skrylleloppet. Första gången för mig, konstigt att jag inte sprungit detta lopp tidigare med sin 38 åriga historia. Å andra sidan hade jag sprungit Heleneholms maran hade jag inte stått på startlinjen idag.

På ett kylslagigt Skryllegården fick jag värma upp ordentligt för att mjuka upp två stela ben. Supporterklubben var också närvarande (fru och barn) som skulle hjälpa mig i min tävlingsdebut i Hammarby dräkten. Starten gick och vi var tre stycken som drog ifrån direkt i en fart som var ganska behaglig. Funderade allvarligt efter 2 km att dra iväg själv men valde att ha sällskap och vara ödmjuk. Första 7km flöt på fint med den snabbaste km tiden på 3:22min/km sedan gick det långsammare. Inte för att orken tog slut utan för de utlovade backarna som kom efter 7km. Kilometertiden mellan 7-8km låg på 4:09. Blev lite stum i benen på slutet men lyckades ändå behålla en god känslan i kroppen och kom in som segrare på blygsamma 36:30. Ingen höjdare tid men med tanke på dagsformen och kupering får jag ändå vara nöjd.

Prispengar på 500kr satt fint. Tänk vad glad man kan bli för dessa summor. Hade en fotbollsspelare blivit det. Vi lever i olika världar vi. Jag är stolt och glad för den pengen. Gick väl ändå minus denna dagen eftersom anmälningsavgiften var på 200kr ,bensinpengar sedan gick blandarvispen (eller vad det heter) sönder när vi murade på eftermiddagen och den gick på 150kr.

Men vad f-n gör det när löpning är så roligt som det är. Imorgon väntar 33km terränglöpning. Inte mycket till återhämtning där inte tyckte Per.

Här kommer resultatlistan från dagens tävling.


Resultatlista Skrylleloppet med Skryllemilen 2011
Plats Förnamn Efternamn Förening/Klubb etc Tid
Klass 1; Herrar 10 km 19-34 år

1Magnus Nilsson Hammarby IF 00:36:31
2Marin Palm 00:38:10
3Mattias Hedlund 00:40:10
4Nilcklas Isaksson Hälsostudio/Eslöv 00:42:41
5Peter Söderman 00:42:56
6Jon Engqvist Axa Sports Club 00:42:58
7Roman Martin 00:43:16
8Peter Tall formazione.se 00:43:42
9Stefan Johansson IK Pallas 00:44:19
10Christoffer Sjöberg CSRC 00:45:23

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar