fredag 8 april 2011

Hypokondri!? Dessvärre inte!

Känslan som jag hade i onsdags kom inte från ingenstans, dessvärre! Natten till torsdagen blev störd av (inte kräkande barn denna gången) svettningar och halsont, kändes som jag svalt rakblad , hur det nu känns. Efter ett samtal med tränaren kom vi fram till ett genidrag, tävlingen är i fara och kanske rent av helt avlägsen. Avvaktar ett dygn till men idag fredag hade jag inte blivit tävlingsduglig så det är tyvärr bara till att kasta in handduken denna gången och ta sikte på en ny tävling. Lidingö Ultra 50k är sedan länge inplanerad men det är först om en månad. Får försöka hitta en tävling i Skåne innan Lidingö. Varför inte Skryllemilen 10km nästa helg.

Halsen känns klart bättre idag men känns fortfarande som att jag har två feta bomullsbollar i vardera näsborre. Siktar på att komma igång försiktigt med löpningen i slutet på helgen.

Det är alltid tråkigt att behöva ställa in en inplanerad tävling men det är inte första gången det händer och det är kanske inte så ovanligt heller. Efter en längre tids bra träning och relativt hårt så har egentligen inte kroppen tid att vara sjuk, likaså då man jobbar mycket och är stressad. Sjukdomarna kommer först då man går in i en lugnare period vilket jag gjorde denna veckan. Kroppen blir helt enkelt mer mottaglig för baciller.

Nu ska jag ta det lugnt och sova, äta, dricka och bli frisk så jag kan snöra på mig mina löparskor igen för det har jag saknat efter 3 dagars vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar