måndag 25 april 2011

Motivationsbrist

Påskveckan har gått helt ok men i söndags drabbades jag (för första gången, faktiskt) av motivationsbrist. Var inte alls intresserad av 35km löpning trotts att det skulle genomföras i skogen i sommarvärmen. Klockan ringde 05:30 och jag steg upp, kläderna låg framme sedan kvällen innan och jag "tryckte i mig en skål musli. Tempot var mer likt gångfart till en början och jag hoppades att det skulle släppa efter några kilometer men nej det gjorde det inte. Men passet genomfördes även om jag avslutade 3km tidigare  än planerat. Glad är jag att jag genomförde passet för man kan inte alltid vara go och glad med en sprudlande motivation.

Fick ett sms av coach Per att en vilodag idag vore nog på sin plats och redan nu när detta skrivs är löpviljan tillbaka. Ser fram emot veckan som kommer med ännu en pulsering i träning och sedan tävlingsdags om 14 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar