tisdag 3 maj 2011

Nya tävlingskläder från Salomon

Lördagens fartpass gick inte alls som jag ville. Fick uppleva en märklig känsla då jag värmde upp. Sprang i ca 5:15 fart och pulsen låg på 125-130slag/min vilket inte på något sätt är konstigt. Men skulle någon fråga mig hur jag upplevde det hela (ansträngningsskala) hade jag bedömt det som nästintill max ansträngning, iaf submaximalt.
Efter lite snack med Per så kom vi nog fram till att det förmodligen var en muskulär trötthet. Dagen efter körde jag 22km terräng vilket kändes klart bättre. Hoppas att den känslan som jag hade i lördags försvinner snabbt. Hoppas på att en lugnare vecka som denna kommer att göra gott för mig. Ända fartpasset blir idag med 8 ggr 1min. Resten av veckan blir det 20-40min lugna pass.



Fick ett paket av Salomon idag innehållande shorts, tröja och skor som skall bäras på lördag när det smäller på Lidingö. Något sent med nya skor så här 5 dygn innan tävling men jag hinner nog springa in dem eftersom jag har 3 st löppass innan lördag. Skorna som är av modellen speedcross är en väl beprövad sko som jag sprungit många mil med så helt ny sko för mig är det inte. Jag kommer denna gång att springa för Salomon och hemövningar.com eftersom på denna tävling behöver man inte tillhöra en klubb så inget Hammarby ställ denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar