måndag 30 maj 2011

Ingen jojobantning här inte!

Inte mycket att rapportera om träningen förutom att jag har en (eller två) vad som krånglar för mig. Lite för snabb och mycket träning gör att kroppen för tillfälligt säger ifrån men det gäller att man ska lyssna på signalerna också vilket jag blivit bättre på men dock inte sagt att jag är bra på det. Ibland springer jag med  huvudet i armhålan. Brände av 28km igår med en lätt haltande löpstil, inte optimalt men är man sugen så är man. Mår inte sämre idag för det men läkningen kanske tar ett dygn extra;)

Långpassen som jag springer ligger på 25-35km och för 2 månader sedan låg dessa passen på en kilometer fart på ca 5min/km och idag kör jag dessa på 4:30min/km. En tydlig indikation på att farten och uthålligheten blir bättre och bättre. Min vikt talar också för en bra period av träning då jag vägde ca 80kg i februari och idag ligger den på ca 76.
4kg på 4 månader utan att ändra kosten nämnvärt. Fortfarande 2 kebaber i veckan, kakor, godis, nötter, pizza med jämna mellanrum och en och annan cerveza i solen. Ingen jojobantning här inte, hehe.

Satt med sonen, 3år och kollade in Stockholm Marathon i lördags och sugen blev man. Blir alltid inspirerad och motiverad till att träna hårdare när man ser kenyan efter kenyan och däremellan en från etiopier springa i 3min/km i 42 km, grymt, men mest imponerad blev jag av min son som satt som klistrad i 65min framför tvn och tittade på löpare över hela världen med mig som kommentator. Bådar gott detta. Denna veckan blir en kort jobbvecka men innehåller mycket för det. Semester några dagar på Astrid Lindgrens värld och barnkalas, däremellan mest cykling med tanke på vaden. Får se till att stärka upp den ordentligt, innan fartpassen på allvar börjar igen. Ska försöka få lite fart på denna kropp inför MalmöMilen om 2veckor, sedan väntar Båstad Marathon den 2 juli där man knappast sätter något PB, svårt att göra det på en banan som mäter 650höjdmeter.

Ha det gött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar