fredag 6 maj 2011

Dagen innan

Tåget var som vanligt försenat till Stockholm, börjar vänja mig nu men denna gången var det inte snön som ställde till det utan elfel på Stockholm central.
Dagen innan tävling började tidigt. Kort löprunda på morgonen där vaden kändes bra vid 4 km löpning. Återstår att se hur den reagerar på 50km men jag är inte särskilt orolig.
Imorgon blir det all in och tävlingssuget är på topp. Har sprungit banan en gång så nu vet jag vad den kräver. 2010 höll jag 4:30 fart i snitt och i år siktat jag på runt 4:15min/km.
Får se hur helt enkelt hur det går men spänna bågen kommer jag göra.

Starten går 09:00 imorgon så det blir ingen sovmorgon men det har det och andra sidan i te blivit på 3 år sedan vi fick vårt första barn. Lite fördel där kanske mot övriga löpare som inte har några små knattingar hemma;)

Precis avslutat en god middag hos kompisar som servar mig som om det vore värsta formel 1 stallet. Får väl springa till mig ett havregryns paket och bjuda tillbaka.

Nu ska det laddas med en folköl och tidig sängläge så återkommer jag med en längre tävlingsrapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar