fredag 20 maj 2011

För många bollar i luften

Inte mycket bloggande nu eftersom tiden är knapp säkert 3 bollar för mycket i luften. Varenda ledig stund utöver jobb, familjeliv, husbygge och löpning spenderas övrig tid till studier. Har tentamen i fördjupad Ortoped Medicin imorgon då världens största halvmaraton avgörs i Göteborg. Får lita på att brodern håller familjeflagga högt.

Löpningen går trotts allt bra och vilken effekt medicinen har haft. Skulle köra 6 intervaller i veckan i 3:40 fart men det kändes som "promenadfart" så jag drog på, varför inte göra det när man känner att man kan. Intervallerna slutade på 3:20-3:25min/km. Andningen funkade utmärkt och tänk att jag sprungit runt med en sugrör till luftrör;)
Nu är jag revanschsugen efter "fiaskot" på Lidingö och träningsmotivationen är på topp. Att man dessutom kan springa i shorts och kort tröja gör ju inte att motivationen sjunker direkt. 

Uppladdningen inför tentan imorgon består av tidigt intervall pass imorgon bitti sedan en 4 h teoretisk tentamen följt av praktisk examen.

Nästa tävling blir Malmömilen och då hoppas jag på fria luftvägar och en tid runt under 35min.
Återkommer igen med lite roligare träningsrapporter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar