söndag 20 mars 2011

Fullblodsproffs!?

Då har ännu en vecka gått och denna gången har jag varit mig frisk, hela veckan. Träningsmässigt har det gått helt ok. 94km löpning fördelat på 5 pass samt ett cykelpass på 70min.
Kvaliten bestod av 3gånger 3 km intervaller som jag tidigare skrivit om samt, långpass på 29km där det dessvärre blev en tempoökning sista 8km. Var helt enkelt tvungen eftersom tiden började rinna ut då jag skulle hämta pågen på dagis. Efter en timmes på lekplatsen blev grabben trött och somnade på mina axlar när vi gick hem. Han sov vidare i soffan när vi kom hem och jag passade också på att ta mig en tupplur. Riktigt skönt för kroppen och jag kände mig som ett fullblodsproffs för en stund med träning och god sömn på det.

Långpassen är tänkt att jag ska ligga på ca 5 min/km men fartökningen på slutet kostade ganska mycket skulle det visa sig idag. Då stod det 25km löpning på schemat med de första 10km i 5 fart, nästa 10km i 4 fart och sista 5km i 5 fart. Fick slita hårt mellan 10-20km utan att det blev på bekostnad av teknik och känsla. 4fart är ju en fart jag skall hålla i 42km.

Hämtade min cykel i torsdags så nu blir det ingen bilpendling till jobbet utan med cykel. Får se hur det påverkar löpningen. Kan ju bli så att återhämtningen blir lidande så att jag inte orkar springa med samma farter som det är tänkt. Får helt enkelt ta det väldigt lugnt med cyklingen framför allt de dagar jag kör tröskelträning. Samtidigt bidrar cyklingen till mer mängdträning vilket säkert kommer gynna mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar