söndag 13 mars 2011

Frisk förklarad!

Vågar man fisa så är man frisk från maginfluensan. Så ser jag det;)
Efter två dagars helvila tog jag mig till gymmet och körde spinning 70min där magen inte protesterade. Dagen efter klarade jag bara 30min löpning, var matt men framför allt rörde sig tarmarna lite väl mycket. Det var väl det som kroppen ville för dagen efter på lördagen fick jag det beskedet som jag ville. Både kroppen, huvudet och magen ville springa. Fick ihop 60min löpning i terräng.

Söndagens pass bestod av veckans ända kvalitetspass, tröskel 2.
3 gånger 5km i 4 fart med 2 minuters joggvila. Totalt drygt 17km och kroppen törstade egentligen efter mer och farten kändes behaglig.
Veckans träning får jag ändå vara nöjd med, trotts influensa och sängliggande i 2 dagar blev det ändå
4 pass med löpning med totalt 45km
1 spinningpass a 70min.

Har förmodligen inte tappat särskilt mycket denna veckan utan jag kör på som vanligt kommande vecka med ca 100km löpning. Fredagen är som vanligt vigt åt långpasset där jag också blivit bättre med kosten innan under och efter träningspassen. Har slarvat en hel del med det tidigare och det märks framför allt på kvalitetsppassen då kroppen måste ha rikligt med vätska och näring. Har man det så sliter dessa passen inte lika mycket som om det annars skulle göra då man ligger på högre hjärtfrekvens.  Eftersom jag löptränar i stort sätt varje dag så påverkas de efterföljande passen.

Blev än mer medveten om detta då tränar kommenterade mitt långpass på 30km där jag tyckte att det kändes bra och blev fartblind. Det gick lite väl snabbt och fick då sota för detta 2 dagar senare då jag skulle springa tröskel 1. Orkade helt enkelt inte hålla det tänkta tempot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar