onsdag 16 mars 2011

Farten börjar komma

Gårdagens tröskelpass gick det undan i mina mått mätt. 3 gånger 3km stod på programmet med 2min vila och avslutande med 1km snabbt.
1:a 3km gick på 10:43min, ca 3:34min/km
2:a på 10:57min
och 3:e sista gick på 11:20min, ca 3:47min/km
Sista km tryckte jag på och den slutade på 3:19min.
Blev totalt 13km med upp och nedjogg.

Ett härligt pass när man klar med dem. Dessa passen är både dröm och hatpass på samma gång. Skönt att ta ut sig men det är ju inte särskilt skönt när pulsen stiger för mycket och andningen börjar bli ansträngd men man får tänka på att man har det tillgodo när man springer i linne och shorts en härlig sommardag och publiken dem bär fram en. Drömpassen är då man är klar med tröskelpassen. Annars är mina favoritpass långpassen och gärna då i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar