söndag 1 januari 2012

Nu rullar det igen!

Jag vågar knappat skriva det men väljer ändå att göra det. Att det rullar på igen. Trotts skadan blev det ändå 85km löpning och ett cykelpass men ingen löpkvalite, den kommer jag att påbörja kommande vecka. Märkligt att ena dagen kan man knappt gå för att några dagar senare springa 20km i 4:30 fart.

Idag på nyårsdagen är jag lite sliten efter 9km löpning eller så beror det på att jag kom till sängs sent. Har inte gjort många steg i dag men det har varit alldeles underbar då man uppskattar olika saker idag jämfört tidigare. Det som tidigare var ens vardag är idag ens njutning. Jag pratar om att vår stora grabb sov hos sina kusiner, lilla grabben somnade precis innan Tour de ski och jag låg på soffan med en god kopp kaffe efter en löprunda i pissväder. Detta var en härlig känsla och en god stund förmodligen för att det sker 1gåg per år.

Ser fram emot 2012 av många anledningar men löpmässigt är det såklart Rom Maraton och om jag klarar kvalgränsen till SM så kommer jag att åka till huvudstaden för att springa en ny mara den 2 juni. Inga nyårslöften här inte utan det blir nytt jobb på måndag och hård träning med förhoppning att kroppen håller ihop 13 veckor till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar