tisdag 31 januari 2012

Behoven styr

Vikten av att kunna vara flexibel är av största vikt känner jag nu när man är två barns pappa. De tidigare tidiga morgonpassen är ett minne blott. Jag kunde sätta klockan på 05:00  lördagmorgon utan att tveka (eller jo det tog emot lite) för att hinna med mitt långpass och inte inkräkta på familjens "privatliv" men detta går dessvärre inte längre. Jag kan fortfarande kliva upp klockan 5 men skillnaden är att jag har en baby i ena armen och den andra armen lagar "muskelgröt" (som han kallar det, vanlig havregrynsgröt med bär ) till storebror. Långpassen som är helt klart de mest krävande passen på så sätt att kunna få in det i vardagen.

Långpassen är numera vidga till fredagen då jag valt att sluta redan vid lunch. På helgerna har jag bara ett pass att genomföra och då väljer det som kanske är mest fysiskt  krävande men tar minst tid, dvs tröskelträning. Desutom gör jag dem i dagsljus vilket är en klar fördel inte minst också för att kroppen hunnit vaknat.

Så ser det ut just nu för mig och det passar familjen bättre men det kan ändras snabbt igen, allt beroende på pojkarnas utveckling och behov och inte mina behov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar